„Izrael Állam (…) az ország fejlődésével minden állampolgárnak jólétét kívánja szolgálni, azon szabadság, igazság és béke alapján, amelyet Izrael prófétái hirdettek. Vallási, faji és nemi hovatartozásra való tekintet nélkül minden lakosának a politikai és társadalmi jogok teljes egyenlőségét, vallási, lelkiismereti, nyelvi, oktatási és kulturális szabadságot fog biztosítani.”

Izrael Állam Függetlenségi Nyilatkozata, 1948. május 14.

SZEREPLŐK



MORTECAI Tetováló stúdiót vezet

KILROY Tetováló tanonc

WOTAN „Turista”

LOTÁN A helyi cionista turistaszakkör vezetője

SAROYAN Palesztin bevándorló

Első és utolsó felvonás

Coney Island, New York, egy ócska, lepukkant tetováló szalon, amelyet már csak a szóbeszéd alapján lehet megtalálni, mert illegálisan működik. Bal oldalt, a bejárattól nem messze egy tetováló ágy, mellette kis gurulópulton tetováláshoz használatos eszközök: különféle méretű tűk, színes műanyagflakonok, törlőkendő, stb. Az ágy felett állítható kislámpa, mellette szék. Középen egy komódban újságok, mappák, egyebek, a komód tetején egy laptop, valahol oldalt két kis hangfallal egybekötve. Jobbra egy kanapé, előtte lapos üvegasztal. Hátul egy másik ajtó (valószínűleg vészkijárat), előtte a sarokban egy rozzant ital automata, felette vasrácsos lépcső vezet fel az emeletre. A falon középen a komód fölött egy non figuratív mintázatú Jézus feszület festve csupa feketével, mellette kétoldalt tükrök.  Mortecai a komód előtt szöszmötöl a telefonjával, .

OPTIMÁLIS RÖPPÁLYA

Színrojt

SZEREPLŐK

 

(3) DIJF (33) holland / magyar zenész

(1) GEO (66) lengyel író

(12) BRUNO (31) olasz rádiós műsorvezető

(2) EDGAR (49) angol politikus

(7) KASSANDRA (23) cseh prostituált

(11) JOEY (40) amerikai szakács

(9) MARLAM (24) orosz vállalkozó, a vőlegény

(4) KIMON (35) török tanár

(8) COSETTE (22) francia modell, a menyasszony

(5) RJONGGIL (45) dél-koreai filmrendező

(6) JERKER (38) svéd rendőr

(10) GUAMIL (28) román szakmunkás

 

 

„...annál rosszabb abban az illúzióban élni, hogy az ember ura a történelemnek, ha azokért élünk, akik majd utánunk jönnek, és ha azok, akik majd utánunk jönnek, azokért élnek, akik majd őutánuk jönnek: mert akkor mindenki azért él, ami nincs.”

Milan Kundera:  Kulcstulajdonosok

 

A színpadon minden fehér. A falak hópihe árnyalatú pamutborítással vannak bélelve, bal oldalt egy átlátszó tolóajtóval, melyen fejmagasságban a SZIMPÓZIUM felirat látható fordítottan, tehát hátulról. Az ajtó mellett, elöl egy fehér dívány. Ugyanezen az oldalon, a sarokban hátul egy falba épített képernyő, amelyen az egyetemes ohm jel pulzál. A képernyő mellett egy kisebb kiadagoló nyílás. Túloldalt a fal tövében egy méretes, fehér álló-szoláriumra hasonlító doboz. Mellette tompán világító neoncsövek által közrefogott üveglapos asztal, mely mögött a falon aljazatok, csatlakozási lehetőségek.  Középen vaskos, fehér kanapé magaslik, előtte szintén üveglapos dohányzóasztal. Az asztal alatt fehér nyúlketrec, benne egy szeretni való fehér nyuszi, előtte meg narancssárga répadarabkák. A nyúl folyamatosan rágcsál. A kanapé mögött a tér közepén hátul egy hosszantian magasított, téglalap alakú üvegállvány, mely kissé kikandikál a kanapé mögül, rajta egy távirányítószerű konzol, egy darab fehér körgombbal.

A padlón fehér, testes műfű. Olyan, mint egy frissen ápolt perzsamacska szőre. Bruno a földön fekszik a kanapé mellett, és a nyulat bámulja, ahogy eszik. Teljesen el van mélyülve. Geo a kanapén ül és egy vajszínű keretbe foglalt érintőképernyővel foglalatoskodik: ír valamit. Fejét furcsán, felemelve tartja, szinte kifejezéstelen tekintete a monitor fölé szegeződik. „Láthatóan” vak. Mindketten fehér, amolyan szkafanderszerű egyenruhát viselnek, amelyen azonban semmiféle díszítés, vagy minta sincs, kivéve egyetlen számot a mellkasi részen. Mindenkinek van egy száma .Csak úgy mint a tolóajtón át ebben a pillanatban érkező Dijf, akinek a kezében egy  Technics felirattal ellátott ezüstfehér lemezjátszó lapul, oldalán pedig egy súlyosan megpakolt lemeztáska vonaglik. Alig bírja el, oldalvást görnyedve araszol befelé. Ő a 3-as számot viseli, a többiek száma fekvésükből, illetve takarásukból adódóan épp nem látszik. Dijf nyakában egy fejhallgató lóg hanyagul

„A kábítószer vagy az alkohol vagy a falánkság vagy a szex mind arra irányul, hogy békére leljünk. Hogy elmeneküljünk mindattól, amit tudunk. A tudásunktól. Hogy beleharaptunk az almába. A nyelv csupán arra való, hogy megpróbáljuk magyarázni a világ dicsőségét és csodáit. Célja a dekonstrukció és elutasítás. Az emberek nem képes mit kezdeni a világ valódi szépségével. Hogy mindez megmagyarázhatatlan és felfoghatatlan.”

Chuck Palahniuk: Cigányú

 

BELÉPŐK

SILAS (23) egyetemista

MAXIM (22) a barátja

OLAV (42) klubtulajdonos

DIRT (34) személyi edző

DAFNÉ (30) foglalkozása: celeb

VELOR (51) politikus, üzletember

PEDER (28) sztájliszt

 

HIDEGKÉZ (33) vegyész

SIMASZÁJ (34) vegyész

KAI (18) Silas öccse

CHANAN (17) Kai barátja

AZJA (17) Kai és Chanan csoporttársa

CSERKESZKA (16) Azja barátnője

 

ELSŐ KÉP

Elhagyatott belvárosi lakóházból kialakított romkocsma hátsó helyisége. A jobb oldalon bárpult, italokkal, sörcsappal, reklámokkal. Szemben hosszú, drapp szín bőrkanapé, előtte dohányzóasztal. A falakon kistrapált számítógép billentyűzetek, kábelek, laptop-maradványok. Az asztalt is régi monitorokból összerakott halom tartja.   Felül színes foszforeszkáló csík fut körbe, egészen a baloldalon felállított félkör alakú, kisebb színpadig, ahol fel van állítva egy lemezjátszópult kisebb hangfalakkal. Kintről tompán behallatszik egy régi ’90-es évek sláger, a Babylon Zoo-tól a „Spaceman”. Silas a kanapén ül és egy energiaitalos doboz mellett bajlódik egy összegyűrt alufóliával. Hosszú, raszta hajat visel, de öltözete nem hanyag, inkább csak lezser. Maxim a bárpult előtt téblábol, láthatóan nyugtalan. Ő kopasz. Egy régi, elrojtolódott Mixmag magazint lapozgat. Folyamatosan rágózik, időnként a színpaddal egy vonalban lévő bejárati ajtó felé nézve feltekint napszemüvege mögül.